Friday 22 March 2013

UKHWAH ITU INDAH

Assalamualaikum sahabat2 sekalian... apa khabar imanmu hari ini... semoga kian bertambah,...
Ya Allah.. aku bersyukur atas nikmatMu..
Alhamdulillah aku dikurniakan sahabat2 yang saling memahami erti perjuangan ini...
Ukhwah fillah till Jannah..

Bt sahabatku yang lain... terus terang aku katakan, aku turut mendoakan agar terbuka hati kalian untuk bersama2 dalam perjuangan ini...

walaupun lapar, ukhwah itu begitu mengenyangkan aku...
Sungguh, pagi tadi aku berasa sangat tertekan.. namun ada hikmah di sebalikya kerana apabila malamnya.. Allah kurniakan aku kenikmatan dalam bersujud, berdoa serta ceria disamping sahabat2 tercinta...

Hurm... Hari nie aku dapat hadiah...
Jeng3...



apakah ini.??


 there you are... Al- Ma'thurat kecil



 sedikit coretan dari pemberinya..
terima kasih akak...
Sayang akak sampai syurga...

okey... nie cite pasal semalam plak dimana aku iftar kat masjid..
makan dlm talam with ahli usrah n sahabat2 yang lain..
bagi aku, walaupun saling tidak rapat, tapi  dengan berkongsi makanan 2 boleh merapatkan silaturrahim yang terbina...
Ya Allah... indahnya ukhwah itu..
bagi insan yang tidak pernah dan tidak berapa suka perkara sedemikian.. cuba dulu...
baru tahu...

nie lah santapan iftar kami..

 Nasi putih+ kari Ayam+ pisang+ acar timun.
Air sirap x dilupa...

setakat itu sajalah coretanku di masa yang singkat ini..
banyak assigment nak bt nie...
dateline dah dekat...

kata2 yang bermakna hari ini,... :
 Jangan terlalu mudah menberi alasan...

Ya Allah... ingin sekali aku ke Palestin... 

Ya Allah , ampunilah dosa2 kami, dosa kedua ibu bapa kami, guru2 serta sahabat2 kami... Bukakanlah hati kami untuk berjuang menegakkan Islam di mana saja kami berada..Redhailah perjalanan kehidupan kami Ya Allah...

Yang Benar <3
HafizahRadhi

1 comment: